Review van de film Bridget Jones's Baby
Lifestyle, Reviews - Boeken & Films

Bridget Jones’s Baby – Film review

Sinds 16 september is Bridget Jones weer in de bioscoop te zien. Het is ondertussen alweer twaalf jaar geleden dat de eerste film uitkwam. Als groot fan van de eerste film – en iets minder grote fan van de tweede film – wilde ik de derde film Bridget Jones’s Baby ook graag zien. Vorige week ben ik daarom samen met mijn moeder naar Cineworld in Beverwijk gegaan voor een heerlijke ladiesnight. Nu blijft natuurlijk de vraag: ‘Is de film net zo goed als de eerste film?’

Trailer en samenvatting van de film

Dit keer begin ik met de trailer voor als je deze nog niet eerder gezien hebt. In eerste instantie was ik een beetje bang dat de trailer al te veel van de film weggaf, maar niets is minder waar. Ook de samenvatting geeft wel grote delen van het verhaal weer, maar in de film word je toch verrast over hoe bepaalde dingen zijn ingestoken.

‘En ze leefden nog lang en gelukkig‘ blijkt niet weggelegd voor Bridget Jones (Zellweger). Na haar break-up met Mark Darcy (Firth) is ze in de veertig en opnieuw single. Bridget besluit zich te focussen op haar baan als producent van een nieuwsprogramma en brengt veel tijd door met haar vrienden.

Het lijkt alsof ze nu eindelijk alles onder controle heeft en dat er niets meer mis kan gaan… Maar dan ontmoet ze een onweerstaanbare Amerikaan: Jack (Dempsey) en haar liefdesleven staat weer op z’n kop. Deze man heeft alles wat de Britse Darcy mist. Geheel ongepland, blijkt Bridget in verwachting te zijn en weet ze niet zeker wie van de twee mannen de vader is…

Mijn verwachtingen en ervaringen

Dit derde deel vond ik echt verrassend. Ja, ik wilde graag naar de film, maar had niet hele hoge verwachtingen. Met dit soort filmseries kan het namelijk twee kanten op gaan: 1) de film is super en overtreft de vorige films, of 2) de film is een slappe aftreksel van de vorige edities. Nu valt het hier een beetje tussenin. Naar mijn mening overtreft Bridget Jones’s Baby niet de vorige films, maar is het wel een mooi vervolg die niet onderdoet. Spanning is in de film niet te vinden, omdat het toch een beetje voorspelbaar blijft. Maar dit is niet erg, want dat weet je eigenlijk al van te voren. Bridget Jones – alle 3 de films – is gewoon heerlijk om naar te kijken. Lekker lachen zonder al te veel na te denken over wat er allemaal gebeurt.

Verder ga ik niet inhoudelijk in op de film – want ik hou zelf ook niet van spoilers -. Ik raad aan om er gewoon zelf van te genieten!

Genre: Romantiek & Comedy
Met: