Health

No sugar challenge update 2

No sugar challenge

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een update heb gedaan over mijn no sugar challenge. Ik moet zeggen dat het me makkelijk afgaat. Vanmiddag liep ik bijvoorbeeld in de supermarkt en zag al die heerlijke dingen in de schappen staan… en daar staan ze gelukkig nog steeds. Ondanks dat ik honger had (een slecht moment voor boodschappen), dacht ik bij mezelf; “Nee, dat is slecht voor je en heb je helemaal niet nodig”. Het duiveltje verdween huilend naar de achtergrond terwijl ik snel wegliep van de koekjesafdeling.

Fruit, eierkoeken en limonade

Natuurlijk zit ik wel eens lekker thuis en dan krijg ik opeens trek in iets zoets. Mijn oplossing? Eerst pak ik wat fruit, maar als ik daar niet genoeg aan heb dan neem ik een glas limonade of een eierkoek. Yes, i know.. daar zitten ook bewerkte suikers in. Zelf bekijk ik het dan maar van de positieve kant, want in een eierkoek zit veel minder suiker dan een pakje Oreo’s en ze zijn in mijn opinie net zo lekker.

Zwakke momenten

True statement

Het moment waarop ik de meeste moeite heb, is op het moment dat ik televisie aan het kijken ben of met iemand anders ben die voor mijn neus wel gaat snoepen. Ik word niet gillend gek, omdat ik mezelf 1x in de twee weken wel iets lekkers gun. Dit doe ik alleen als ik echt trek heb. Zie dit vooral niet als iets slechts als je ook beslist minder bewerkte suikers te gaan eten, want anders houd je het nooit vol. Zorg er gewoon voor dat dit niet te vaak gebeurd.

Resultaten en de laatste week

Ondertussen ben ik alweer wat vet kwijt en is mijn huid veel beter. Daarnaast zit ik beter in mijn vel en krijg ik gewoon zin om te sporten of spontaan dingen te doen. Vanaf morgen krijg ik een moeilijke laatste week; namelijk 2 keer uiteten en stappen met oud klasgenoten. Voornemens voor aankomende week zijn: geen alcohol, frietjes of desserts. Veel gezonder voor mijn lichaam, maar ook voor mijn portemonnee.

Shocking weetje

Glas rode wijn    85 kcal
Glas witte wijn  120 kcal
Bier (vaasje)      115 kcal               
Wodka redbull  250 kcal
Baco                 140 kcal

Ervan uitgaande dat je tijdens een avondje stappen meerdere glazen drinkt, is het aantal calorieën dat je op zo een avondje binnensleept enorm groot!

Previous Post Next Post

You Might Also Like

Nog geen reacties

Laat jouw reactie achter