Filmreview Passengers geschreven door Daniella Weber

Passengers – Film review

Als je Jennifer Lawrence zegt, dan ren ik al naar de bioscoop. Ik kan gewoon uren naar haar kijken, dus van de week was het hoog tijd om naar de film Passengers te gaan. Natuurlijk zal deze review niet gaan over hoe geweldig Jennifer is, maar zal ik echt over de film reviewen. Stap jij aan boord van deze review?

Trailer en samenvatting

Op een reis door de ruimte op weg naar een nieuwe woonplaats worden twee passagiers 90 jaar te vroeg uit hun kunstmatige slaap gewekt, wanneer hun ruimteschip mankementen vertoont. Terwijl Jim (Chris Pratt) en Aurora (Jennifer Lawrence) wennen aan het vooruitzicht om de rest van hun levens aan boord door te brengen, beginnen ze voor elkaar te vallen, niet in staat om de woeste wederzijdse aantrekkingskracht te negeren… Totdat ze ontdekken dat het schip in groot gevaar is. De levens van vijfduizend nog slapende passagiers staan op het spel, en alleen Jim en Aurora kunnen hen redden. – Cineworld Beverwijk

Mijn verwachtingen

Voordat ik de film zag, had ik gemengde verwachtingen. Deze film kan namelijk heel slecht of juist heel goed zijn. Daarnaast wist ik niet of de verhaallijn van de film mij zou boeien. De verwachting van het verhaal was dus niet zo heel hoog, maar goed zoals ik al eerder zei zijn de films met Jennifer Lawrence meestal goed – en Chris Patt – mag er ook wel zijn. Hierdoor was ik er toch van overtuigd dat Passengers wel goed acteerwerk zou bevatten.

Mijn kijkervaring

De eerste helft

Om heel eerlijk te zijn, is er een mogelijkheid dat je de eerste helft in slaap gaat vallen. De actie blijft namelijk nog ver achterwege. In het eerste gedeelte gebeurt er iets vreselijks waardoor Jim 90 jaar te vroeg wakker wordt. Hij probeert alles om bij het slapende personeel te komen, maar als dit niet lukt raakt hij steeds meer gefrustreerd. Door zijn eenzaamheid komt hij voor een morele dilemma te staan. Gaat hij Aurora wel of niet meeslepen in zijn verdoemenis? Want één ding is zeker; de eindbestemming zal hij nooit levend bereiken.

De eerste helft is dus niet spannend, maar door het acteerwerk ga je toch meevoelen met de hoofdrolspelers.

Passengers Chris Patt

De tweede helft

Onder genot van Maltesers en zoete popcorn is het tijd voor de tweede helft van Passengers. Had ik trouwens al gezegd dat de special effects in deze film prachtig zijn? Meestal let ik hier niet op, maar in deze film kan je er niet omheen. Oke, terug naar de tweede helft. In deze helft komt er iets meer actie in de film en krijgen we te maken met een derde speler. Sommige dingen die gebeuren, vond ik zelf een beetje onwaarschijnlijk en dat maakt voor mij de film al meteen een stuk minder geloofwaardig. Toch blijft de film wel boeien door alle kleine dingen die gebeuren en die Aurora en Jim moeten zien op te lossen. De chemie tussen de twee acteurs is trouwens echt heerlijk om naar te kijken. Eerlijk gezegd denk ik dat deze chemie en het acteurwerk deze film gered hebben, want anders was het een flop geweest.

Ik zou nog over heel veel dingen kunnen uitbreiden, maar ik ben bang dat ik dan te veel verklap. Al met al ben ik blij de film gezien te hebben. Het is geen hele bijzondere film, maar een prima optie als je op zoek bent naar een film voor op de zaterdagavond. Als je net als ik een Jennifer Lawrence-fan bent, dan zul je niet teleurgesteld worden.

Genre: Avontuur en Science-Fiction
Kijken met:
je huisgenoot en/of vriend op een zaterdagavond