Food & Fit

Run baby, run! – Plantsoenloop

Startnummer en medailleHet is een heerlijke dag, want het zonnetje schijnt tussen mijn gordijnen door. Het eerste wat ik doe, is even op mijn telefoon checken of dit de hele dag zo blijft en dat blijkt zo te zijn. Wie had dat nou gedacht op 1 november? Ik had me al helemaal voorbereid om mijn eerste officiële loop in de regen te moeten doen. Het zonnetje helpt zeker mee aan de enthousiasme voor de Plantsoenloop.

Ik start de dag vervolgens met een heerlijk ontbijtje; Griekse yoghurt, kaki fruit en lijnzaad. Erg simpel, maar het vult wel goed. Daarna is het nog wat tijd voor leerwerk, want ik wist dat ik daar niet meer aan toe zou komen na de loop. Om 12 uur eet ik nog snel even een eitje, want ik wil niet te laat lunchen om misselijkheid en steken in de zij te voorkomen.

Om 2 uur is het dan zover en gaan mijn huisgenootje en ik richting het Noorderplantsoen om ons startbewijs op te halen en om nog even naar de wedstrijdlopers te kijken. Pfoe, die gaan wel erg snel, maar gelukkig hoef ik niet met hen mee te lopen. Mijn eigen doel is trouwens erg simpel: de Plantsoenloop uitlopen en genieten van de omgeving (en het zonnetje). Om 14.45 klonk dan eindelijk het startschot en begon de loop. In het begin liep iedereen nog superdicht op elkaar, maar dat werd in de loop van de tijd minder. De eerste 2 kilometer liep ik precies in 14 minuten en ik eindigde in 29.10 minuten. Yess, onder het half uur gefinished en ik ben daar super blij mee. De totale afstand was 4 kilometer met heuvels (die zwaar tegen vielen, pfoe).

Nadat we geëindigd waren, hebben we nog een heerlijk patatje gehaald om weer even energie binnen te krijgen en na te praten. Door deze loop is mijn motivatie om door te gaan met hardlopen nog sterker geworden. Nu is het tijd voor een heerlijke rustige zaterdagavond op de bank met een kopje thee, want morgen moet ik weer volop in de boeken.

Binnenkort komt er een blog online met informatie hoe en wat je het best kunt eten voor een training. Dit kan je helpen om meer uit je training te halen, maar ook om klachten zoals hoofdpijn en futloosheid na je workout te voorkomen. Dus keep up to date 😉

Liefs,
Daniella

Previous Post Next Post

You Might Also Like

Nog geen reacties

Laat jouw reactie achter