Soof 2 film review door Daniella Christina

Soof 2 – Film review

Tijdens de film Soof heb ik tranen gelachen. Ik was trouwens niet de enige die dat vond, want de hele zaal deed met me mee. Aan het eind van de film was ik helemaal blij, want deze feel good movie was gewoon te grappig en daardoor een succes. Afgelopen woensdag ging ik samen met mijn moeder naar Soof 2. Aangezien de goede herinneringen aan de eerste film had ik hier enorm veel zin in. Maar hoe beviel deze film?

Trailer en samenvatting

De officiële samenvatting van deze film is:

Na een flinke dosis relatietherapie lijkt de koek voor Soof en Kasper echt op. Het hoge woord komt eruit: ze gaan uit elkaar.

Althans, dat wil Kasper. Soof probeert het van de zonnige kant te bekijken, maar is de controle over haar toch al chaotische leven volledig kwijt. De Kooksoof inspireert niet meer, de kinderen lijken vooral bezig met hun tienersores en Kasper slaat te snel een veel te jong en slank ding aan de haak. Soof herpakt zich na een ontmoeting met Jim Cole, maar hun timing blijkt zoals altijd net verkeerd.

Dan ontmoet ze de knappe chef-kok en ‘foodie’ Bauke. Hij blijkt een ware goochelaar in de keuken en belangrijker; hij ziet Soof zoals ze is. Als de sexy, grappige en mooie Soof en niet als een chaotische, werkende moeder. Maar of hij uiteindelijk de oplossing voor Soofs huwelijksproblemen is?

Mijn verwachting en kijkervaring

Mijn verwachting was een grappige film die gewoon lekker weg kijkt zonder al te veel na te denken. Toch was ik een beetje op mijn hoede, omdat tweede films meestal niet zo goed zijn als de eerste film. Na het bioscoopbezoekje afgelopen woensdag vond ik Soof 2 enorm tegenvallen omdat ik veel minder had gelachen dan de eerste film.

Het verhaal en de personages hadden wat mij betreft veel meer aangedikt mogen worden. Nu waren de situaties en de grappen telkens net niet grappig genoeg en leek het een beetje alsof de scenes ter plekke bedacht waren. Daarnaast snapte ik de rol van Dan Karaty niet zo goed; hier hadden de scriptschrijvers veel meer uit mogen halen om grappige en ongemakkelijke situaties te creëren. De regie werd dit jaar ook door iemand anders gedaan, dus misschien dat het daar aan lag? Het was voor mij in ieder geval duidelijk dat het verhaal minder sterk en grappig was dan de eerste Soof film, terwijl er zeker potentie voor was om dit te voorkomen. Een gemiste kans dus!

Al met al was het een leuke film om naar te kijken en zeer geschikt om op te zetten tijdens een vriendinnenavondje. Dit komt voornamelijk door Lies Visschedijk (Soof) die haar rol vol passie en overgave speelt. Ik wil haar hier zeker credits voor geven, want zij zorgt er toch voor –samen met de rest van de cast – dat het bioscoopuitje geslaagd was.  Toch zou ik eerder Soof 1 opzetten, want dan heb je een leukere avond.

Genre: Komedie en romantiek
Kijken met:
Jouw vriendinnen tijdens een vriendinnenavondjes